Kako izbrati ime podjetja in 4 koraki, ki vam lahko pri tem pomagajo
Izbrati ime podjetja zahteva več kot le ustvarjalno razmišljanje. Dobro ime se mora ujemati z identiteto vaše blagovne znamke, izstopati od konkurence in biti v skladu s pravnimi smernicami vaše države.
Ko izberete pravo ime za svoje podjetje, morate vložiti ustrezne dokumente, da bo ime uradno.
Enostavni deli izbire poslovnega imena
Mnogi podjetniki so ustvarjalni. Nekateri med vami morda že imajo v mislih ime, ki ga bodo uporabili za svoje novo podjetje. Drugi imajo verjetno na voljo le tri do pet idej. Če trenutno nimate nobene ideje, ne skrbite.
Čeprav je ime vašega podjetja očitno pomembno, vam viharjenje možganov ne bi smelo vzeti tednov ali mesecev. Nekatera najboljša podjetja na svetu imajo najpreprostejša imena – pomislite na Apple ali Amazon.
Težavni deli izbire imena podjetja
Nekateri podjetniki težko ugotovijo, da njihovo ime ni na voljo. Zato se ne odločajte za ime, če se boste morali obrniti in si zamisliti novo ime. Odložite oblikovanje blagovne znamke ali trženje, dokler ne veste, da je ime dejansko na voljo.
Tudi če je želeno ime na voljo, včasih ime domene ni. Če domena ni naprodaj ali če trenutni lastnik domene zahteva nerazumno ceno, morate pretehtati stroške nakupa domene in stroške izdelave novega imena. Če s tem imenom niso povezane druge pomembne naložbe, je običajno v vašem interesu, da si izmislite drugo ime.
Izbira imena je šele začetek vaše poti.
Še vedno morate ustanoviti podjetje, urediti finance, pridobiti ustrezna dovoljenja in licence ter dejansko voditi podjetje. Zagotoviti morate pisarniške prostore, pridobiti zaloge, zaposliti delavce, pridobiti stranke in ustvarjati prihodke. Zaradi tega se izbira imena podjetja zdi kot piknik.
Korak 1 – Preglejte smernice za poslovno ime v vaši državi
Vsaka država ima svoja edinstvena pravila in predpise za poslovna imena. Ta pravila določajo, kaj lahko in česa ne smete vključiti v ime, ter opisujejo posebne zahteve glede tega, kaj mora biti vključeno v vaše ime.
Korak 2 – Prepričajte se, da je ime na voljo
Ko ste seznanjeni z zakonskimi smernicami za poimenovanje v vaši državi, je čas, da si zamislite ime in se prepričate, da ga ne uporablja drugo podjetje.
- Izvedite iskanje imena podjetja
- Preverite, ali je domena na voljo
- Preverite njeno razpoložljivost v drugih digitalnih kanalih
- Naj bo edinstveno in lahko izgovorljivo
Korak 3 – Rezervirajte svoje poslovno ime
Če rezervirate ime svojega podjetja, preprečite drugim, da bi to ime registrirali v vaši državi.
Korak 4 – Registracija podjetja
Vaše poslovno ime podjetja ni uradno vaše, dokler dejansko ne registrirate podjetja. Poleg začasne rezervacije imena ne morete registrirati, ne da bi ustanovili pravni subjekt.
Prava izbira imena je zlo pomembna, saj temu sledi še logo in nato še celostna grafična podoba. Pomembno je, da so vse te stvari povezane.