Motorno olje: izboljšava olja
Motorno olje: izboljšava motornega olja
Motorno olje CASTROL in vsa ostala trenutno najkvalitetnejša motorna olja na kruno.si
Izboljšava olja
Izboljšava viskoznosti
Problem predstavlja optimalen zagon pri nizkih temperaturah (olje ni pregosto) oz. varnost mazanja pri visokih temperaturah olja (olje ni preredko).
Rešitev predstavljajo aditivi, ki s postopkom zgoščevanja pri segrevanju naredijo iz redkega enonamenskega olja (npr. SAE 10W) večnamensko olje (npr. SAE 10W-40).
Treba je paziti na izparljivost osnovnega olja.
Izboljšava točke tečenja
Mineralna olja izločajo pri nizkih temperaturah parafinske kristale, ki se sprimejo in olje zgostijo.
Aditivi preprečijo sprijemanje parafinskih kristalov, olje ostane tudi pri nižjih temperaturah tekoče.
Nabrekanje elastomerov
Določeni sintetični ogljikovodiki (npr. PAO) lahko pripeljejo do krčenja (izsušitve) elastomerov (npr. tesnila).
Aditivi preprečujejo izsuševanje elastomerov, sestavni del ostane zatesnjen.
Posebni aditivi
Šele ko so vsi aditivi v pravilnem razmerju dodani v olje, je mogoče optimalno delovanje. To se ugotovi z laboratorijskimi testi in v praksi. Kakršno koli dodatno mešanje moti uravnoteženost in lahko kasneje pripelje do slabše zmogljivosti. Zato vsi avtomobilski proizvajalci odsvetujejo dodajanje posebnih aditivov v legirana olja.
Mercedez-Benz predpisi za pogonska goriva, odstavek 219.0:
„Pri nenadzorovanem dodajanju posebnih aditivov obstaja nevarnost, da se poruši uravnoteženost med osnovnimi olji in aditivi, kar pripelje do slabših lastnosti maziv. Uporaba posebnih aditivov je na lastno odgovornost lastnika vozila. V primeru okvare se garancija prekine.“
Mazalna olja za vozila s filtrom trdih delcev – DPF in TCW
Osebna in gospodarska vozila ponujajo vedno več vozil s filtrom trdih delcev – DPF in TCW. Takšni motorji potrebujejo posebna olja, ki vsebujejo pri enakih ali višjih zmožnostih manj aditivov. S tem naj bi se aktivnost DPF po daljšem obdobju uporabe ohranila. Ta olja so predstavljena na seznamu pogonskih sredstev. Olja so označena kot LowSAPS in MidSAPS, kjer SAPS pomeni sulfatni A-pepel, P-fosfor, S-žveplo; njihov delež je v primerjavi s prejšnjimi olji zmanjšan oz. omejen. V okviru testnega zaporedja ACEA so za osebna vozila oznake C1, C2, C3 in C4 ter za gospodarska vozila E6; le-to je leta 2008 zamenjala oznaka E9.
Motorno olje: izboljšava motornega olja, vse to in še več za vas na kruno.si